يعنى ايه قائمة مراجع ؟
كنت بشوف الشكل (مرجع ، سنة) ومعرفش ان ليه علاقة بقائمة المراجع لحد ما دورت على جوجل ، ولقيت الشرح على مايكروسوفت .
إنشاء قائمة مراجع واقتباسات
الشرح كان على وورد 2016 ، بس ممكن تطبقه على 2010 .
1ـ ضيف مصدر جديد
افتح تبويب References ، واختار Add new source من قائمة Insert citation .
2ـ املى البيانات
اكتب اسم المؤلف ، اسم المصدر ، السنة ، المدينة ، ودار النشر .
3ـ اعمل ادراج
اضغط Insert citation لإدراج أحد المراجع اللى ضفتها .
تعليقات
إرسال تعليق